جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
مهر آوران با اشاره به برگزاری جشنواره فصل همدلی؛

خلق آثار هنر سبب زنده نگه داشتن مجاهدت‌های رزمندگان سلامت می‌شود

یک پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری جشنوراه فصل همدلی، گفت: خلق آثار هنری یقینا یکی از راهکارهای مهم در راستای زنده نگه داشتن تمام مجاهدت های کادر درمان است.
خلق آثار هنر سبب زنده نگه داشتن مجاهدت‌های رزمندگان سلامت می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،عزت‌الله مهر آوران پیشکسوت سینما و تلویزیون ، شکست کرونا را در گرو تعامل و همکاری گسترده مردم با کادر درمان عنوان کرد و گفت: در حقیقت باید بدانیم که این بیماری بدون همت همگانی و همکاری با مسئولان حوزه سلامت و کادر درمان به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهار نخواهد شد؛ همه ما مردم در قبال متولیان حوزه سلامت، وظیفه مهمی بر دوش داریم؛ نباید با کم‌توجهی به نکات بهداشتی خستگی کادر درمان را دوچندان کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه سرانجام «ویروس کرونا» محکوم به شکست است و این بیماری از بین خواهد رفت، افزود: اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در میان به شدت حائز اهنیت است و نه تنها در اذهان جامعه کنونی بلکه در حافظه تاریخی کشورمان ماندگار خواهد شد و سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود، فداکاری و ایثارگری‌های کادر درمان است.
مهر آوران با بیان اینکه در این برهه حساس که اکثر کشورها درگیر ویروس کرونا هستند، جامعه بشری مطمئنا باید قدردان تلاش‌های کادر درمان باشد،‌ گفت: هر کس به زعم خود باید در مسیر زنده نگه داشتن خصلت‌های انسانی کادر درمان قدم بردارد و بکوشیم با بهره مندی از تمام داشته های موجود از این قشر فداکار تقدیر و میزان خستگی آنها را کم کنیم.
وی با بیان اینکه خلق آثار هنری یقینا یکی از راهکارهای مهم در راستای زنده نگه داشتن تمام مجاهدت های کادر درمان است، گفت: کسی نمیتواند نقش هنر و هنرمندان در این زمینه را انکار کند؛ لذا زبان هنر گویاترین ابزاری است که می‌تواند مقتدرانه به میدان آید و برای بازگو کردن تمام صفات نیک مسئولان حوزه سلامت به نسل‌های بعدی خوش بدرخشد؛ یکی از بی نظیرترین ابزارهای هنر ساخت و تولید مستند، سریال و هنرهای نمایشی در زمینه مقابله کادر درمان با کروناست.

این هنرمند با بیان اینکه همنوع دوستی یکی از صفات برجسته ایرانیان است، گفت: تاریخ گواه می‌دهد که مردم ایران زمین، در برهه‌های حساس که با مشکلاتی بزرگ مواجه بودند،‌به کمک همدیگر شتافتند؛ دیروز در جنگ تحمیلی و در لباس رزم،‌ امروز در لباس پرستاری در مقابله با کرونا. مردم ایران همواره در مواجه با بحران‌ها خوش درخشیدند.
وی با اشاره به جشنواره فصل همدلی که از سوی متولیان فرهنگسرای اندیشه به منظور تجلیل و تقدیر از زحمات کادر درمان راه‌اندازی شده است، گفت: راه‌اندازی این پویش‌ها مصداق بارز این حقیقت است که مردم ایران قدردان کسانی هستند که برای نجات جان ملت و کشور در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار دارند؛ فرهنگسرای اندیشه در واقع قدردان کادر درمانی است که امروز به منظور صیانت از جان همنوعانشان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار گرفته است.
مهر آوران با بیان اینکه متولیان فرهنگسرای اندیشه به رسالت خطیر خود در قبال کادر درمان جامه عمل پوشانده است، گفت: این اقدام این فرهنگسرای می‌تواند تلنگری برای سایر نهادهای فرهنگی باشد که در این مسیر با شدت و حدت بیشتری قدم بردارند.
خبرهای مرتبط
نظر شما